PROJEKTET KLART - 15 ÅR SENARE

Ja man kan lugnt säga att vissa projekt kanske tar lite längre tid än andra, men det här projektet har nog varit extremt. Påbörjade två tavlor för en sisådär 15 år sedan. De föll i glömska men flyttades ändå med när jag flyttade hemifrån och även i senaste flytten nu till huset. Å så i måndags fick jag för mig att försöka mig på att börja måla igen. Penslar och färger letades upp (från ouppackade flyttlådor) och där hittades även tavlorna. Så sagt och gjort, det var bara att fortsätta!



Det roliga är att mönstret som var uppskissat på tavlorna faktiskt passar in bättre i mitt hem nu än vad det gjorde då, visste jag vart min stil var påväg måntro!? Dock har jag lärt mig en sak; att aldrig måla så grafiska mönster igen, för fy sjutton var svårt det var att måla så skarpa kanter.

Är det bara jag som har en tendens att en del projekt bara blir liggande? Har ni några sådana?


Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

15 år?? Du är ibland rätt långsam av dig. Halsduken du började sticka i 9:an (?) tog väl också ett antal år att bli klar med...

2012-03-22 @ 17:50:36
URL: http://busgolden.se
Postat av: Anna

Haha, 15 år vet jag inte men vissa projekt tar vääääldigt lång tid här. Ja du ser ju, hyllorna är ju uppe först nu :D Bättre sent än aldrig :)

2012-03-23 @ 00:43:24
URL: http://kallhuvud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0