MIN LILLA ODLING

Jag kan väl inte vara den enda som alltid har problemet med att kryddkrukorna man köper i mataffären bara hänger efter en dag och man alltid glömmer bort att vattna dessa små krukor?! I vilket fall som helst har min egna lilla kryddodling (ja lite fusk då eftersom jag köpt färdiga kryddor) tagit fönsterbrädan i köket i anspråk. De stora glasbukarna agerar stöd åt växande kryddor och ett lager med leca-kulor i botten gör att jordklumpen inte står direkt i vattnet men gör att man ändå lätt ser när det behöver vattnas! Vi får se hur länge det funkar. Ja, jag vet, mer jord hade varit att föredra om man vill att dom ska växa men det var inte lika snyggt! ;) Lite prioriteringar får man ju göra!




Kommentarer
Postat av: camilla

Mycket tjusigt.. fräscht o grönt o smart :)

2012-03-22 @ 09:19:58
URL: http://husnr8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0