Det blir aldrig som man tänkt sig

Hade planerat in en lång skön hemmamorgon idag innan jobbet. Göra sig iordning i lugn och ro, skön promenad med hundarna och en lång frukost. Men, det blir ju sällan som man planerat. Istället sitter man här och slänger i sig frukosten som vanligt. Anledningen: Min minsta lilla bus, Elvis, va ute och jagade i helgen och sprang på den hårda skaren. Resultatet av det är nu att han har väldigt ont i tassarna. Kopplade som vanligt alla tre och gick ut, hann inte längre än till tomtgränsen när Elvis inte vill gå längre och jag ser att han blöder från en tass. :( Bara att kånka in med alla hundarna igen ( inte det lättaste när dom så gärna vill ut ) Letar upp lite strumpor som får bli bandage/skor till Elvis för ut måste han ju. Lämnar två besvikna hundar och tar bara med mig Lillis för en kortare promenad. Det går bra till en början tills ena strumpan åker av och tassen blöder igen :( Han har gjort det han ska så det är bara att bära hem honom. Det är nu man är glad att han är så liten som han är.

Hem. Ut med nästa två. Lite bättre där. Chippen är också öm i tassarna, inte så illa som Elvis, men glömmer bort det efter en stunds dragkamp. Skönt! Men en promenad som normalt kanske tar en halvtimme blev till en och en halv timme och min sköna morgon är som bortblåst....

Så nu har jag klagat färdigt så nu släpper vi det! Trevlig dag på er alla! :)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars lilla Elvis. Det blir att ha tratten på så att det blir bra igen. Ja kom med förslag om våran hall. Jag väntar med spänning. Kram

2012-01-10 @ 19:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0