Nu är det höst...

.. för den som inte redan visste det! ;) Den här helgen har jag verkligen njutit av hösten. Tillbringat mycket tid utomhus på både promenader, fix i trädgården och bara suttit ute och funderat. Det är så himla skönt!

Jag och Chippen har mestadels varit ensamma på dagarna eftersom P varit ute i skogen och min andra lilla pojk följde med syrran hem till Uddevalla i helgen för lite egen semester. Och jag får faktsikt erkänna att man verkligen njuter av att bara ha en hund hemma. Jag älskar både mina hundar, men det är betydligt mer avkopplande när bara Chippen är hemma. Man slipper hålla koll hela tiden så att dom inte ska ryka ihop och promenaderna är betydligt lugnare när det inte är en kamp om vem som ska gå först. Jag uppskattar verkligen att vi har möjligheten att låta en hund (dom brukar turas om) åka med till Uddevalla ibland och den andra får egentid med matte och husse. Tack!

Idag inhandlades även lite mer växter och nya ljuslyktor att ha utomhus också så nu är jag snart nöjd. Måste dock tillbaka till butiken imorgon och byta ut ljuslyktorna eftersom glaset var trasigt i en utav dom :( Och nu på kvällen åt vi en riktigt höstig gryta gjord på älgkött och trattkantareller. Nu väntar mys i soffan, och massor av tända ljus! Sån höst gillar jag!

Bjuder på en höstplantering som jag gjorde för ett tag sen, ingen jättespeciell men det tycker jag inte alltid behövs!




Så njut nu av hösten och alla underbara färger ute!



Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

De är sååå välkomna :) Ni tvingas ju stå ut med mig och Lukas alla vardagar - två galna blondiner.

Höstmys <3

2011-10-23 @ 21:34:55
URL: http://busgolden.se
Postat av: Cathrine

Kul att du bloggar igen, saknat dina uppgateringar =) Hoppas allt e bra med dej gumman!! Kramar

2011-10-24 @ 06:39:46
URL: http://karlssoncathrine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0