Upp och ner

Oj, oj, oj nu var det visst ett tag sen igen.. Men tro inte att jag dissat bloggen igen. Nope, så är inte fallet. Har bara inte haft tid och ork att sätta mig ner och skriva några rader.

Problemen med svanskotan vill inte ge med sig. Har vart och jobbat några dagar eftersom läkaren bara sjukskrev mig på 50% förra veckan. Jobbade torsdag, fredag, måndag innan det absolut inte gick längre. Kändes som om det var påväg åt helt fel håll igen. Mina farhågor besannades vid besöket hos sjukgymnasten igår. "- Du har tagit ett stort steg tillbaka" Det var ju inte riktigt det jag ville höra, eller ja, både och. Kändes ändå bra att hon kunde bekräfta det som jag trodde. Sjukgymnasten blev också lite grinig på läkaren som bara hade sjukskrivit mig 50% och menade att det absolut inte var vad hon hade rekommenderat för att jag skulle kunna bli bra så fort som möjligt. Så, det var en något medgörligare läkare som ringde upp mig igår och frågade hur JAG ville att vi skulle göra. Så nu ska jag prova på att gå tillbaka på 25%, och se hur det funkar. Däremot ska jag sluta så fort jag känner att det inte funkar istället för att pina mig själv och låtsas vara stark. Det kommer bara göra saken värre!

Jaja nog snackat om tråkigheter. Nu till det roliga! Har faktiskt tagit mig i kragen idag och börjat städa lite här hemma. Ser ut som skit rent ut sagt. Först var det badrummets tur. Det kändes lagom stort att börja med ett såpass litet projekt eftersom jag ska jobba senare idag. Måste ju hinna lägga mig och vila ryggen ett par timmar innan dess. Så nu har badrummet fått "vårstyling" i cerise och turkost! Tur att man har en sambo som låter mig hålla på med alla knalliga och tjejiga färger! Tack älskling! <3

Så nu ska våren lockas fram så att man inom en snar framtid kan sitta ute i solen och mysa!

Tyvärr är bildkvaliteten inte den bästa för jag var tvungen att ta kort med mobilen, men det får duga.




Stilleben på handfatet



Bra att lägga ringar i.



Lite kul när accessoarerna blir en inredningsdetalj!


Igår var vi också och hälsade på hos Tisse och Sara i deras nya fina lägenhet! Den va stor, luftig och superfräsch! Haha, det roliga var att både jag och Patrik blev satta i arbete när vi kom dit. Patrik fick hjälpa till med att få ihop deras nyinköpta säng och "teknik-Ann-Helen" gav sig på ugnen som dom inte fick att fungera. Så nu funkar både ugn och säng! :) Ser fram emot att åka dit i helgen igen för att äta och dricka gott!

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0