Nä jag har inte däckat...

.. har bara haft mycket annat trevligt att pyssla med. Blev visst ett lite längre uppehåll än vad jag hade tänkt mig. Men nu när man är tillbaka på jobbet igen har man inte samma behov av att skriva av sig eftersom nu kan jag tjöta av mig med mina pinglor på jobbet istället! Dock är jag hemma den här veckan igen :( Inte problem med ryggen nu, utan har åkt på en riktig dunderförkylning. Shit va jag låter! Men är ändå lite glad att den äntligen brutit ut. Har gått hela våren och varit sådär halv hängig och snurrig konstant.. Så nu hoppas vi att det var förkylningen som bara väntat på ett utbrott och att allt blir bra igen sen...

Våren har också kommit på allvar :) Många fina dagar = mycket arbete i trädgården! Det är så mycket man vill hinna med. Har iallafall kommit en bra bit påväg med att få ordning på rabatterna. Mycket växter har fått en ganska brutal behandling, men så fick det bli. Klarar växterna sig så gör dom. Skulle dom inte överleva är inte det hela världen heller. Så som det såg ut nu kunde det iallafall inte fortsätta! Ska snart ut och sätta lite jordgubbsplantor i odlingslådorna också så är snart landet komplett också! Till veckan är det nog också dags för årets första rabarberskörd, vilket ska resultera i en smaskig rabarberpaj förhoppningsvis! :)

Nä, dags att lägga sig i soffan en stund och ladda inför besök till mataffären för kylskåpet ekar väldigt tomt och jag skulle nu behöva ett par paket näsdukar också eller två ;)

Grattis också till min underbara Jennie som fyller år idag!!!! Många grattiskramar till dig gumman!!!

Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Du glömmer väl inte att du har fått "hjälp" ute i rabatten av några fyrbenta medhjälpare ;)

2011-05-01 @ 15:46:44
URL: http://busgolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0