NYTT BILDREGN

Den här gången från i lördags när vi firade mamma med trerätters här hemma hos oss. Det var självklart både paket, god mat, fin dukning och tårta på det!


Inslagningarna fick gå i svart, vitt och limegrönt liksom blommorna hon fick och dukningen gjorde



Pappa stod för smarrig förrätt och varmrätt, och jag med syster stod för tårtan. Yummie, yummie!



Dukningens tema: Återvinning!

Dukningen bestod av ljuslyktor gjorda av gamla glasburkar, i botten lite glaskross för att värmeljusen skulle stå stabilt. Vaserna även där återanvända burkar och flaskor. Här går vi nämligen på systemet och väljer dryck efter hur flaskan ser ut och om det går att ta bort etiketten ;) De höga ljusen i glas är faktiskt nyinköpta för jag tyckte att de var så perfekta till temat. När de brunnit slut tänkte jag faktiskt fylla på dem med ny ljusmassa och återanvända många gånger. Tabletterna består av silkespapper med tidningstryck som jag fick i en butik förra veckan. Linneservetterna hade jag redan sedan tidigare och jag valde att inte stryka dem efter tvätt för att få den där lite skrynkliga känslan.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack för en god middag och fina presenter. Kram Mamma

2012-01-30 @ 08:03:50
Postat av: Monica

fint som vanligt:)

2012-01-30 @ 16:33:34
URL: http://joppelito.wordpress.com
Postat av: ENDENISE

helt underbart!

2012-01-30 @ 22:47:43
URL: http://endenise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0