EN SPRILLANS NY GARDEROB

Nu kör vi på igen! Vart ett långt uppehåll med julledigt hela familjen och sen semesterresa på det, men nu är vi tillbaka i vardagen. 

Först ut, två set med kläder till lilleman. Allt på gränsen till för välmatchat men vad gör man inte för att underlätta packningen?! :)




Sen lite smått som behövdes till resan. "Pillfilt" var en superbra sysselsättning på planet, tips till alla mammor vars barn älskar lappar! 


Sen undrar jag varför jag inte sytt mig ett sånt här blöjfodral tidigare. Plats för blöjor och våtservetter som gör det lätt att hitta i skötväskan eller som på planet när man inte kunde släpa med sig hela väskan in på den trånga toaletten. Kan tänka mig att det även är sjukt smidigt att bara slänga på vagnen också om man bara ska bort nånstans en snabbis.



Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Ann-Helen! Jätte fina grejer du gör! Jag blir själv lite sugen på att sy ett sådan blöjfodral till min syster. Om du har möjlighet att skicka/lägga ut på bloggen ett mönster eller beskrivning på hur du gjorde den så hade jag blivit jätte glad. Har precis börjat sy och är inte så bra på att komma på hyr man ska göra allt helt själv än :)

Svar: Hej! :) Jag ska se om jag kan göra en liten beskrivning, om jag kommer ihåg hur jag gjorde ;) Du kan väl skicka till mig på fb om några dagar så jag inte glömmer bort det? Ha det fint!
annhelen.blogg.se

2014-02-12 @ 16:31:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0