STORSTADSVILTSPÅR

Texten är hämtad från syrrans blogg den 29 januari 2012

Chippen fick igår åka iväg på årets sista jakttillfälle. Kvar hemma blev Elvis såklart jätteledsen - ”Jag vill FÖLJA MEEEED!!!”. Så när det var dags för morgonpromenad gjorde jag och syrran vårt bästa för att tillgodose jaktlusten. Så vi tänkte göra ett litet kort spår. Men vi hade ju varken tagit upp blod eller klöv. Istället letade vi i godisskåpet efter något ätbart målslut, hittade lite godis strips. Så ett litet näringsspår fick det bli. Och väl tajmat så var det ju viltsmak på godiset. Det blir ju ungefär som ett viltspår. För storstadshundar

Så vi traskade iväg till vår lilla lilla skog och la två korta spår till de var på 10-20 m bara. Trodde inte det skulle funka så bra på snö. Men tji fick jag. Båda gossarna gick jättefint och Lukas klarade en liten vinkel. Om de sedan följde mina fotspår, min lukt eller godiset spelar ingen roll – de kom iaf fram  

 Bildkälla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0