SÅ HÄR GÖR DU EGNA POM POMS

Här kommer då äntligen beskrivningen på hur man gör sina egna pom poms!

Det här behöver du:
7 st silkespapper eller servetter med måttet 25x40cm
En liten bit ståltråd
Fiskelina


Steg 1 - Välj ett lämpligt papper. Jag har i det här fallet valt helt vanliga 3-lags servetter.


Steg 2 - Börja vika från kortsidan så att det blir ca 3 cm mellan vecken och fortsätt hela vägen så att det blir som en solfjäder.



Steg 3 - Använd ståltråden och bind ihop alltsammans på mitten. Se till att vika in ståltrådsändarna så att dom inte sticker igenom pappret



Steg 4 - Börja försiktigt att vika ut pappret så att blomformen bildas. Vik bara ut hälften av papprena från det här hållet.


Steg 5 - Sedan vänder man på alltsammans och viker ut resterande från andra sidan.


Steg 6 - Vill man ha en upphängning på sin pom pom är det dags att göra det nu. Jag binder en bit fiskelina runt mitten.


Steg 7 - Dags att vika ut resterande papper. Man går tillväga på exakt samma sätt som jag gjorde på den andra sidan. Alltså hälften viks ut från "framsidan" och andra hälften från "baksidan"


Steg 8 - Sista pinpiffet och pom pomen är färdig! Som ni ser så har jag på den ena även separerat alla servettens lager och får på så vis fram fler "blomblad"


Nu är det bara fantasin som sätter gränserna!

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Åh vilka fina pom poms! Sådana måste jag testa att göra! Fortsätt med sådana här härliga tips : D väldigt dekorativt!

2012-04-25 @ 08:56:40
URL: http://lillwesslan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0