Om man kunde trolla

Ja här har det inte blivit mycket uppdaterat det senaste. Händer ingenting just nu så jag har inte mycket att skriva om. Skulle haft semester idag för att enbart ägna mig åt renovering, men där fick jag. Jag fattar inte varför förkylningen inte vill ge med sig. :(

Jaja, renoveringen har iallafall gått framåt tack vare min underbara sambo som sliter här när han kommer hem efter jobbet. Stackarn blir aldrig ledig. Sen var mina föräldrar här nere i lördags också så pappa hjälpte P att gjuta det sista lagret över golvvärmen så nu är det klart! Problemet är lite nu att det är "mina" uppgifter som står på tur att göras och då kommer man ju liksom inte vidare. Jaja, vi får se, hoppas att jag blir piggare efter två nya "kurera mig dagar" så jag faktiskt kan utnyttja att jag är ledig ons-fre och hinna ikapp lite.

Nog om renovering. På söndag är det första advent och som jag längtar efter att få plocka fram lite julsaker! Det är helt otroligt. Har alltid varit väldigt anti allt vad jul och julpynt heter. Har kunnat sträcka mig till att ha stjärnor i fönstren ungefär, och så iår vill jag helt plötsligt ha allt! Hur sjukt är inte det?! Okej, inte allt kanske, nån måtta får det faktiskt vara. Vill inte ha hela huset belamrat med tomtar, men nu kan jag tänka mig att ha några stycken iallafall. Får bli dom jag gjort själv, det räcker. Då blir det typ en i varje rum! ;) men även där stoppar renoveringen mig. Inte så kul att göra lite julfint när hela huset är täckt av slipdamm, och det är ju ingen ide att städa rent allt innan man slipat klart allting. Så jag får vackert sitta här i allt damm och drömma om pyntet istället :( Hur mycket pyntar ni hemma inför jul?

Vill trolla så att allting bara blir klart nu! Tycker egentligen att det är ganska kul att renovera, men inte när en förkylning gör att man hamnar två veckor efter i tidschemat. Vill inte stå här med renovering samtidigt som det är julrusch på jobbet, det funkar liksom inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0