Viltspår och regnväder

Ja usch vilken regning helg det varit... Inget kul alls! Känns ändå lite bra att man jobbat i helgen och inte varit ledig i skitvädret, men dock så var det ju fasadbyte som stod på schemat för Patrik och min kära far. Halva lördagen klarade dom sig undan regnet, men sen gick det utför.. Stackare :( Men bra blir det nog, fortfarande mycket arbete kvar, men vi har som plan att hinna med så mycket som möjligt nu i veckan så att man verkligen kan relaxa till helgen när det står spa-besök på programmet! :) Jag längtar!!!! Ska bli skönt att koppla av lite för den senaste 1,5 veckan har varit påfrestande. Konstaterade igår att jag inte ens sett ett enda helt tv-program för jag har inte haft tid att sitta still.. Det känns att man inte tagit sig tid att varva ner, och det fick jag erfara igår. Jag var sjuukt trött, somnade hela tiden så fort jag satta/la mig ner i soffan, frossa, yrsel och allmänt hängig. Skull egentligen fortsatt måla lite igår men det sket sig, jag orkade helt enkelt inte. Fick sått lite fler blommor det var det jag orkade med igår.

Eller nu ljög jag, orkade en sak till. Det var ju dags för viltspår igår igen också. Jag och syrran begav oss iväg och la två spår.... Elvis blev den som var först ut igår, och som han gick! Som en turbo i spåret, men fixade det alldeles galant iallfall. Tappade knappt någonting! Stolt matte! Dock gick det inte lika bra för Chippen. Vi valde att lägga två spår som började strax efter varandra.. Chippen började bra, men sen gick det bara utför. Han drog iväg åt alla möjliga håll och hade nosen mer uppe i luften är nere vid marken :( Hel tossig var han och ville verkligen inte följa spåret jag lagt ut. Gick väl kanske två meter i spåret innan han svansade iväg i sicksack igen. Inte bra! :( Chippen är ju den av hundarna som jagat väldigt mycket, så han verkar helt klart hellre vilja gå på färskare spår.

Så Lukas tur. Han skulle gå bägge spåren i en följd var det tänkt. Han började med spåret som Elvis gick, och klarade även han det utan större problem. Sen kom spåret Chippen gått (skulle gått kanske man ska säga) och även han verkade ha lite problem. Dock inte riktigt lika stora som Chippen, men han hade det ändå jobbigt. Vi kommer fram till ett mossbeklätt dike som vi tidigare hoppat över när Chippen gick spåret, och vad ser vi där?! Jo, färska älgspår! Då har alltså älgen korsat spåret under tiden vi var och bytte hundar i bilen! Inte konstigt att hundarna får damp när älgen antagligen då var i närheten under hela spåret! Ska nog byta skog att spåra i för det är inte första gången detta händer. Visst, dom ska lära dig det också men man kanske ska börja på nybörjarnivå först utan att livs levande djur korsar spåret.

Nu ska jag släpa med mig hundarna ut i regnet så dom får göra sin behov! Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

Vi får helt enkelt dressera Hälge Älg lite bättre ;)

2011-05-17 @ 18:45:20
URL: http://www.busgolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0