Back to work..

Yes, då är man tillbaka på jobbet igen.. Hela 25%, vilket innebär 1,5-2 timmar per dag men ändå. Känns skönt att vara tillbaka faktiskt! Började jobba i fredags och skulle egentligen ha gått över till 50% den här veckan, men jag känner att jag inte riktigt vågar. Skulle haft min jobbigaste vecka den här veckan med lite extra långa dagar, så även om jag bara skulle jobbat halvtid hade det ändå blivit väldigt långa pass. Så det känns bättre nu att det gick att lösa med läkaren så att jag kör på men 25% en vecka till, för sen har jag ingen sån skitjobbig vecka igen förrän vecka 14 så innan dess tänkte jag vara bra igen, och fit for fight!

Simträningen har jag också kommit igång med på allvar igen, och det känns att den gör nytta. Mina muskler runt svanskotan har blivit helt förslappade nu efter 2 månaders liggande still, så det känns verkligen när man har använt dom. Känns lite som när man har kört ett hårt benpass på gymet och benen känns som spagetti. Svårt att beskriva, men så känns det nästan, det känns att dom har arbetat! Så imorrn åker jag väl på träningsvärk. Hoppas faktsikt det så det märks att det gör någon nytta! Det är ju inga muskler man normalt sett får träningvärk i, jag har aldrig fått det iallafall.

Imorrn är det semledagen, och dagen till ära tänkte jag slå på stort och baka egna från scratch! Vi får se hur det går! Har en liten fundering på att göra lite olika minisemlor i olika "smaker". Har hittat lite olika som verkar lite smaskiga. Eller så blir det helt enkelt en helt vanlig semla, det går ju inte av för hackor det heller!

Har äntligen fått tummen ur och beställt klänning som jag ska ha på bröllopet jag snart ska på också. Eller ja, en klänning var väl att ta i, beställde faktiskt två stycken. Man vågar ju inte direkt chansa på att det sitter perfekt. Då kan man ju få gå naken på bröllop och det tror jag nog inte är speciellt uppskattat.. ;) Funderar faktiskt på om jag ska fortsätta leta även i vanliga butiker för att se om det dyker upp något. Man vet ju aldrig!

Dags att ge dogsen mat och gå en liten promenix nu så man hinner in till BB. Bästa programmet att somna till. Man somnar ju inte direkt ifrån något intressant ;)

Kommentarer
Postat av: cathrine

Va roligt att du också bloggar gumman =)

skönt att du äntligen börjar bli bättre, eller iaf så du kan jobba!

Va blev det för klänningar?

2011-03-08 @ 22:26:21
URL: http://karlssoncathrine.blogg.se/
Postat av: Ann-Helen

Det blev en från la redoute och en från halens... vi får hoppas att nån av dom passar! :)

2011-03-15 @ 19:32:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0