Uppe med tuppen...

... I allafall om man tänker på att jag inte jobbar för tillfället. Är fortfarande hemma och sjukskriven för skiten i ryggen. Men känner iallafall att det är på bättringsvägen :) Var faktsikt borta på gymmet i förrgår också å kände lite på det. Patrik skulle träna bröst så jag hakade på honom, men det gick inget vidare så det fick bli en promenad på bandet istället. Kändes skönt att få gå av sig lite. När man är ute nu blir det ju inte mycket till promenad eftersom det är så j*vla halt! Två hundar som drar och is under fötterna är ingen bra kombo!


Sitter här och funderar på vad jag ska hitta på idag. Igår var jag duktig och sorterade kort för 3 år tillbaka. Shit vad många det var. Ända från när Chippen var valp! Kom på för ett tag sen att jag ville framkalla en massa bilder på hundarna. För tänk om hårddisken kraschar och alla bilder försvinner. Hemska tanke! Så det får kanske bli lite klipp och klistra idag kanske. Skulle dock behöva införskaffa någon bra penna att skriva med också. Jaja det får bli ett senare problem. Kan ju faktiskt sätta in alla kort först och skriva i efterhand sen.


Ett annat projekt som jag känner att jag verkligen måste ta tag i är det här med julstjärnorna som fortfarande hänger kvar i fönstren. Fy på mig! Tjugondag Knut har vart för längesen. Det är inte likt mig detta! Brukar slänga ut skiten så fort som möjligt, men inte iår alltså. Kände förra veckan att det ändå kändes okej att ha kvar dom lite till eftersom det fortfarande var en massa snö ute, med andra ord fortfarande lite vintermys. Men den här veckan har det ju töat bort väldigt mycket så nu är det inte lika mysigt längre. Så nu måste det bort! Har dock ett litet problem, måste åka iväg och göra ett inköp även till det här projektet. En ny lampskärm till fönsterlampan i sovrummet måste införskaffas. Den gamla var inte längre svart insåg jag när jag plockade ner den innan jul. Den hade fått en lite mer brun-grå nyans. Inte snyggt alls! Så det får bli en ny, känns la sådär att sätta upp den gamla fula i väntan på en ny!


Ska nog lägga in en liten beställning på H&M idag också. Lite kläder får det bli men framförallt heminredning. Har bestämt mig för att göra det lite mer ljust och "vårigt" här hemma. Så bort med dom röda accenterna och in med cerise och turkos! Ska även byta ut färgerna i sovrummet där det gråa på sängkappa och stora kuddar i sängen ska bli vitt och fräscht istället! Har också hittat ett par lite udda sängkläder som jag tänkte satsa på! Vi får se hur långt pengarna räcker, har man vart hemma från jobbet nästan hela januari kommer nog inte nästa lön att vara så himla bra..


Dags att promenera med dogsen! Ha det bäst och håll tummarna för att solen visar sig idag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0