Inneboende igen och viltspår

Så nu har mina inneboende (syrran med hund) börjat flytta in igen. Känns kul faktiskt! Många skulle kanske tycka att det skulle vara jobbigt att få syrran som inneboende när man väl sluppit dom när man flyttat hemifrån. Men jag tycker faktiskt inte det. Hon har ju sitt rum nere i källaren, med egen toa och allt och sköter sig ju själv. Att man får hjälp med matlagning, matinhandling och städning kan ju inte vara annat än ett stort plus! Och så behöver inte mina små pojkar vara hemma lika mycket själva eftersom vi nu är tre stycken som går om varandra på dagarna.. Mycket bra!

Som sagt syrran flyttat in och då var det direkt ut i skogen för att lägga lite viltspår. Idag på dom vanliga jaktmarkerna i Gunnilse. Vi la två relativt korta spår till petiterna eftersom dom inte direkt varit på hugget det senaste. Vi ville att dom verkligen skulle lyckas! Först ut var Chippen, han flackade ganska mycket i början och verkade mest leta efter något i träden (apor kanske?!?! ;) ) men sen hittade han spåret fint och klarade även av återgången superbra! Väl framme vid klöven var det high life, den är ju så rolig att hitta!!!!!!

Nästa på tur var Elvis. Han fick ett lite svårare spår då vi av misstag lyckades korsa spåret som var till Lukas. Men han klarade det förvånansvärt bra. Jag gjorde ett litet ryck i linan när han gått ett par meter på "fel" spår och han sprang snabbt tillbaka och direkt på det rätta spåret igen. Sen gick det fort vill jag lova! Han var riktigt taggad och flög fram, så jag fick faktiskt bromsa honom något. Men det var inte det att han slarvade utan han hittade spåret exakt hela tiden! Duktigt pojk jag har! Däremot missade han klöven och ville fortsätta en bit till, men men, i övrigt var det kanon, vi får fokusera på det! Lukas spår får ligga till imorgon och petiternas spår ligger faktiskt kvar också så vi ska försöka på dom imorgon igen. Det har varit lite svårt för dom tidigare med långa liggtider eftersom dom gärna hellre vill gå på färska spår.

Kommentarer
Postat av: Caroline o. Lukas

De var sååå duktiga dina pojkar. Hoppas de är lika duktiga idag och även min buse.



Du trodde väl inte på allvar att du slapp mig när du flyttade hemifrån..?!Det var bara en välförtjänt paus från mig du fick de första åren ;)

2011-08-23 @ 08:15:55
URL: http://www.busgolden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0